[Devel] Fw: OBM applikáció

Bán Miklós banm at vocs.unideb.hu
Mon Aug 27 13:53:16 CEST 2018

Szia István,

örülök, hogy tesztelted. Köszi!

Pár dolgot írok válaszként és jegyzem amiket kell!!

On Mon, 27 Aug 2018 14:02:17 +0300
Istvan Kovacs <istvan.kovacs at milvus.ro> wrote:

> [...]
> tudjuk használni a listák rögzítését is meg fog kelleni oldani. De
> erre majd még visszatérünk egy következő fázisban, egyelőre ez az
> alapverzió legyen rendben.
>
> Szóval így első látásra, tíz perc tesztelés után, a következő dolgok
> kéne meglegyenek:
>
> 1. automatikusan ki kéne töltse, azaz ne kelljen beírni csak ha
> módosítani akarod, a következő mezők értékeit: dátum (az aktuális
> dátum), pontos idő (ha van ilyen mező), megfigyelő (a felhasználó
> neve), geometria (az aktuális hely), szám (1-es szám, lásd a 4.

Ezt paraméterként lehet állítani az űrlapoknál és elvileg majd tudnia
kell kezelni az appnak. Az ilyen szerv er oldalról érkező kontroll
dolgok közül most csak egy dolgot kezel az app, a többit most
ebbe a kiadásba már nem is fogják betenni a srácok, de remélhetőleg
lesz fejlesztési folytatás és akkor fogja tudni.

> 2. legyen opcionálisan rögzíthető a feltöltések között a mezők
> értéke. Azaz jegyezze meg az értéket pl egy kis kockát kipipálva. Pl
> ha beírtam egy másik megfigyelőt is magam mellé, vagy megváltoztattam
> a pontot, ahova adatot töltök fel és több adatot is szeretnék oda
> feltölteni, vagy csak egy faj adatát gyűjtöm, stb., akkor ne kelljen
> ezt minden egyes adatnál újra és újra megváltoztatni/kiválasztani,
> hanem jegyezze meg a következő feltöltésig (ne ürítse ki a formból).

Ezt tudja! Van egy rajzszeg ikon minden mező mellett, arra kell rábökni
(beszúrni a rajzszeget) és akkor marad az érték. Egyébként meg rajszeg
default értéket lehet adni az űrlap beállításánál is (ez a fent
említett egyetlen kontroll érték amit ismer az app). API-Kontroll érték
a "sticky".

> 3. ha egyszer az adatrögzítésre kattintottál, akkor adatrögzítés után
> maradjon benne az űrlapban, csak ürítse ki az űrlapot (kivéve a 2.
> pontban rögzített értékek és az 1. pontban felvett automatikus
> értékek). Ne dobjon vissza a térképes (vagy bármilyen más) oldalra.

Ok, szerintem is, ezt megírom nekik, hogy még tegyék bele most.

> Általában több adatot is szeretnél rögzíteni egymás után, fölösleges
> minden alkalommal újra oda kattintani az adatrögzítsére.
>
> 4. a szám mező mellé egy nagy méretű + és - gomb, amivel a szám
> értékeit le fel lehet egyszerű nyomogatással módosítani. Ez nagyon
> hasznos! Lásd ObsMap.

Szerintem is az, csak okoskodtak a fejlesztők, hogy ez így milyen jó.
Szerintem ezt már nem fogjuk tudni ebbe a verzióba, de a
következőbe mindenképpen.

> [...]
> geometria, megfigyelő, dátum. Ezek el kéne férjenek úgy, hogy
> egyáltalán ne kelljen legörgetni, akár egy kissé más dizájnnal. Ez
> nagyon meggyorsítaná az adatfelvételt, ha nem akarsz részleteket
> rögzíteni. Úgy érzem, hogy a legtöbb adatbázisban ezek a
> leggyakrabban használt mezők, ezért egy statikusan így beállított
> dizájn is nagyon hasznos lenne a legtöbb esetben. Esetleg ha van
> ötlet arra, hogy plasztikusan, a form szerkesztéskor legyen beállítva
> mi kerül legfelül, az talán még jobb lenne, mert akkor mindenki azt
> tenne előre, ami neki a legmegfelelőbb. Lásd ObsMap.

Aha, jogos. Ezek szerin kellene egy további sorrend állítás az
űrlapokhoz is. Attila már kért egyszer ilyet más okból.

> 6. térkép: jelenleg csak google térképpel működik. Az offline
> használathoz jó lenne, hogy letölthető OpenStreetMap-el is működjön.
> Lásd ObsMap.

Elvileg úgy írták meg térbeli dolgok kezelését, hogy a jövőben
bármilyen más térképi réteggel működjön. Sajnos a forráskódot még nem
láttam, remélem, hogy tényleg így van. offline map kezelés a következő
verzióra be van tervezve.

> 7. szerintem nem jó ötlet a térkép oldallal kezdés, főleg nem google
> (vagy bármilyen más online) térképpel. Ugyanis így minden alkalommal,
> amikor odakerülsz betölti a Google térképet, így fogyasztgatja
> rendesen a netet. Pedig valójában te legtöbbször nem akarod ezt
> használni. Szerintem ez a térkép oldal opcionális kell legyen, csak
> akkor lássa a felhasználó, ha kifejezetten akarja.

Egyetértek, továbbítom.

> 8. A rögzített adatokat jelenleg egyből, automatikusan feltölti a
> szerverre. Ez nagyon nem jó.

Csak, ha wifin-vagy!

> Nagyon sok adatot gyűjtök és elég
> gyakran tévedek, nagyobb számot írnék, mert közben több egyedet
> látok, stb és emiatt már az app-ban adatot módosítok terepen.

A módosítás lehetőségének hiánya benn van már hibajegyzékben nekik.

> Az nem
> megoldás, hogy ha hazaérsz majd módosítod a szerveren, mert
> elfelejted, unod, nincs időd, stb. és emiatt elmarad. Szerintem
> egyszerűen elengedhetetlen, hogy az adatot egyszer az app-ba
> rögzítse, ott módosítható legyen, törölhető legyen, stb, a feltöltés
> pedig csak akkor történjen meg, ha a felhasználó kéri. Ez amúgy
> elengedhetetlen akkor is, ha nem egyszeri, egymástól füügetlen
> adatokat, hanem listákat akarsz rögzíteni (ebbe egyelőre ne menjünk
> bele). Lásd ObsMap.

Ja, a feltöltést opcionálisan indíthatóvá tenni jó ötlet, ez is a
következő verzióra marad.

> 9. Az adatok feltöltése a szerverre csak Wi-fi kapcsolattal történik
> meg. Még egyszer: szerintem az adatok feltöltése csak a felhasználó
> kérésére kell megtörténjen, de mindenképpen lehetséges kell legyen
> telefonos nettel is, mert sokszor feltöltenéd az adatataidat a
> biztonság kedvéért, de nincs wifid.
Jogos, jegyzem!

> Egyelőre ennyi, még próbálgatom a napokban. Ha valami, amit fennebb
> leírtam nem egyértelmű vagy úgy tűnik, hogy nem egyértelmű, légy
> szíves hívj telefonon. Nagyon fontos dolgok, ahhoz, hogy az app jól
> használható legyen.

Köszi, szerintem minden egyértelmű volt. Örülök, hogy teszteled.

A fejlesztést egy elég mocsok cég végzi, nem nagyon akarnak dolgozni.
Megy a szőrszálhasogatás a specifikáció körül, egy bittel sem akarnak
többet programozni mint amit muszáj. Elég feszült a hangulat, de
reméljük kihozzuk a maximumot amit most tudunk.
Amire azt írtam, hogy nem megy a mostani verzióban azt értsd úgy, hogy
most ezek a fejlesztők nem fogják megcsinálni, mert nem volt benne a
specifikációban. Egyelőre kérdéses, hogy ki és milyen pénzből fogja az
appot folytatni. Elvileg egy héten belül ki kell adniuk a végleges
változatot és a forráskódot és akkor kereshetjük, hogy kivel
folytassuk. Valszeg pár apróságot megcsinálok majd én, csak hogy jobban
lássam a kódot aztán majd valaki folytatja...

üdv, Miki