[Devel] Fw: OBM applikáció

Istvan Kovacs istvan.kovacs at milvus.ro
Mon Aug 27 13:02:17 CEST 2018

Szia Miki,

Igen, ez végre működik! Ez máris egy nagyszerű lépés!

Ahhoz viszont, hogy igazán érdemes legyen használni még kell rajta
dolgozni, mert ez nem eléggé felhasználó barát így. Márpedig egy ilyen
appnak nagyon felhasználó barátnak kell lenni. Egyelőre csak erre az
alapszintű verzióra írok javaslatokat, de ahhoz hogy mi is tudjuk
használni a listák rögzítését is meg fog kelleni oldani. De erre majd
még visszatérünk egy következő fázisban, egyelőre ez az alapverzió
legyen rendben.

Szóval így első látásra, tíz perc tesztelés után, a következő dolgok
kéne meglegyenek:

1. automatikusan ki kéne töltse, azaz ne kelljen beírni csak ha
módosítani akarod, a következő mezők értékeit: dátum (az aktuális
dátum), pontos idő (ha van ilyen mező), megfigyelő (a felhasználó neve),
geometria (az aktuális hely), szám (1-es szám, lásd a 4. pontot is)

2. legyen opcionálisan rögzíthető a feltöltések között a mezők értéke.
Azaz jegyezze meg az értéket pl egy kis kockát kipipálva. Pl ha beírtam
egy másik megfigyelőt is magam mellé, vagy megváltoztattam a pontot,
ahova adatot töltök fel és több adatot is szeretnék oda feltölteni, vagy
csak egy faj adatát gyűjtöm, stb., akkor ne kelljen ezt minden egyes
adatnál újra és újra megváltoztatni/kiválasztani, hanem jegyezze meg a
következő feltöltésig (ne ürítse ki a formból).

3. ha egyszer az adatrögzítésre kattintottál, akkor adatrögzítés után
maradjon benne az űrlapban, csak ürítse ki az űrlapot (kivéve a 2.
pontban rögzített értékek és az 1. pontban felvett automatikus értékek).
Ne dobjon vissza a térképes (vagy bármilyen más) oldalra. Általában több
adatot is szeretnél rögzíteni egymás után, fölösleges minden alkalommal
újra oda kattintani az adatrögzítsére.

4. a szám mező mellé egy nagy méretű + és - gomb, amivel a szám értékeit
le fel lehet egyszerű nyomogatással módosítani. Ez nagyon hasznos! Lásd
ObsMap.

5. a gyakran használt mezők legfelül legyenek. Azaz a faj, szám,
geometria, megfigyelő, dátum. Ezek el kéne férjenek úgy, hogy egyáltalán
ne kelljen legörgetni, akár egy kissé más dizájnnal. Ez nagyon
meggyorsítaná az adatfelvételt, ha nem akarsz részleteket rögzíteni. Úgy
érzem, hogy a legtöbb adatbázisban ezek a leggyakrabban használt mezők,
ezért egy statikusan így beállított dizájn is nagyon hasznos lenne a
legtöbb esetben. Esetleg ha van ötlet arra, hogy plasztikusan, a form
szerkesztéskor legyen beállítva mi kerül legfelül, az talán még jobb
lenne, mert akkor mindenki azt tenne előre, ami neki a legmegfelelőbb.
Lásd ObsMap.

6. térkép: jelenleg csak google térképpel működik. Az offline
használathoz jó lenne, hogy letölthető OpenStreetMap-el is működjön.
Lásd ObsMap.

7. szerintem nem jó ötlet a térkép oldallal kezdés, főleg nem google
(vagy bármilyen más online) térképpel. Ugyanis így minden alkalommal,
amikor odakerülsz betölti a Google térképet, így fogyasztgatja rendesen
a netet. Pedig valójában te legtöbbször nem akarod ezt használni.
Szerintem ez a térkép oldal opcionális kell legyen, csak akkor lássa a
felhasználó, ha kifejezetten akarja.

8. A rögzített adatokat jelenleg egyből, automatikusan feltölti a
szerverre. Ez nagyon nem jó. Nagyon sok adatot gyűjtök és elég gyakran
tévedek, nagyobb számot írnék, mert közben több egyedet látok, stb és
emiatt már az app-ban adatot módosítok terepen. Az nem megoldás, hogy ha
hazaérsz majd módosítod a szerveren, mert elfelejted, unod, nincs időd,
stb. és emiatt elmarad. Szerintem egyszerűen elengedhetetlen, hogy az
adatot egyszer az app-ba rögzítse, ott módosítható legyen, törölhető
legyen, stb, a feltöltés pedig csak akkor történjen meg, ha a
felhasználó kéri. Ez amúgy elengedhetetlen akkor is, ha nem egyszeri,
egymástól füügetlen adatokat, hanem listákat akarsz rögzíteni (ebbe
egyelőre ne menjünk bele). Lásd ObsMap.

9. Az adatok feltöltése a szerverre csak Wi-fi kapcsolattal történik
meg. Még egyszer: szerintem az adatok feltöltése csak a felhasználó
kérésére kell megtörténjen, de mindenképpen lehetséges kell legyen
telefonos nettel is, mert sokszor feltöltenéd az adatataidat a biztonság
kedvéért, de nincs wifid.

Egyelőre ennyi, még próbálgatom a napokban. Ha valami, amit fennebb
leírtam nem egyértelmű vagy úgy tűnik, hogy nem egyértelmű, légy szíves
hívj telefonon. Nagyon fontos dolgok, ahhoz, hogy az app jól használható
legyen.

Üdv