[OBM Admin] OBM alkalmazás: pontosság és memória

Bán Miklós banm at vocs.unideb.hu
Sat Feb 29 16:00:10 CET 2020

Ez valóban furcsának tűnik. Ugyanúgy van a  két telefon GPS kezelése
beállítva? Pl. GPS használat mód és minden egyéb használat?
De pl. a GPS jel megtalálása jelentősen függ attól is, hogy hol és mikor
volt utoljára használva a GPS. Miniél régebben, annál lassabb lesz.
Ha be van kapcsolva a mobil adó tornyok, wifi hálózat használata
(https://support.google.com/maps/answer/2839911?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=hu),
akkor ezek gyenge GPS jel esetén elhúzhatják a pontot a saját
pozíciójukra, ami nem a valós GPS pozíció. Ez persze bosszantó, de ha
nem lenne, ilyenkor nem lenne semmilyen pozíciónk és az app jelzi, hogy
ez nem pontos hely. Szintén ez a bosszantó dolog nagyon fel tudja
gyorsítani a hely/jel megtalálását, amikor ki be kapcsolgatjuk a GPS-t
és közben megyünk 10-20-50-100km-t az autóval ide-oda.

Ha van Galileo támogatása a telefonnak azt érdemes bekapcsolni, mert
sokat tud javítani a pontosságon.

Az android telefonok specfikáció szerinti pontossága 68%
(https://developer.android.com/reference/android/location/Location.html#getAccuracy()).
Ez azt jelenti, hogy a valós pozíció 68%-os valószínűséggel van azon a
körön belül amit a telefon állít, hogy mennyire pontos (pl. 5.88m).

Szerintem a gyorsulásmérő is tudja javítani a GPS pontosságot.... azaz
ez is okozhat különbséget két ugyanolyan készülékben ugyanott. Ezt nem
állítom, csak feltételezem.

Néha be tudnak a telefonon ragadni a tárolt GPS adatok, ha gyanúsan
vacakol a telefon a GPS pontossággal érdemes kiüríteni a tárolt adatokat
kézzel. A-GPS adatok újratöltése..

A GPS műhold állapotokról lehet infót kapni más appokkal pl:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.khalnadj.khaledhabbachi.gpsstatus&hl=en
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.chartcross.gpstest&hl=en
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.eclipsim.gpsstatus2

üdv, Miki