[OBM Admin] OBM alkalmazás: pontosság és memória

Gábor Takács pokasz at gmail.com
Sat Feb 29 10:53:50 CET 2020

Szerintem telefonfüggő. A legújabb Xiaomiknál, amik már kezelik a négy
műholdrendszert, nem tapasztaltam eddig ilyet, mondjuk csak egy hónapja
használom és a héten volt az első nagyobb felmérés.
A régebbi és nem kell nagyon régi telefonokra gondolni (tavaly beszerzett
középkategóriás Xiaomi és Huawei), ami csak az amcsit, a kínait és a
ruszkit kezeli előfordul, hogy 10-15 másodperc kell neki, hogy lemenjen 5
méter alá. Többször visszaellenőriztem a telefonokkal (Huawei p20 lite)
mért pontokat, és vannak errorok. A telefon kiírta, hogy 3 méteres a
pontosság, a tényleges pontot közel 20 méterrel odébb, az erdőben
rögzítette.

Nagyobb probléma, hogy a telefonba épített chippek sokszor nem a valós
helyzetet mutatják, hanem szerintem elkezdi hozzáhúzni valamihez. Utak
mellett vettem észre, hogyha az út mellett mérek, az úttal párhuzamosan,
akkor következetesen az úthoz közelebb rakja fel a pontokat, mint ahogy
ténylegesen álltam. Leírást nem találtam hozzá, de ha ez nemcsak utaknál
jelentkezik, akkor azért komoly kérdések merülnek fel a telefonok
használhatóságával kapcsolatban.

Üdv

Taki

Takács Gábor