[OBM Admin] gekko a szerveren

Ferenc Attila ferenca at bnpi.hu
Tue Sep 13 21:39:40 CEST 2016

Sziasztok!

Bár hitvány tudásom nem vetekedhet a sötét oldal hatalmával, nekem működik, amit Miki írt.

Amikor az asztali gépemen indítom a gekkót, és nyavalyog a virtualbox, az nálam azért van, mert csak egy fizikai hálózati csatolóm van a gépemben. Nincs wlan0. Ezért ezt én le is tiltottam, így egy bridgelt és egy host-only adapter van csak beállítva. A régi verzión ennyi volt csak, ezért problémázott akkor, amikor a laptopokon használtuk, aminek ugye 2 adatptere van, plusz a host-only virtuális csatoló, amit a virtualbox hoz magával. Tehát, ha csak egy hálózati csatoló  van (pl. eth0), akkor azt kell bridgelt adapternek beállítani, a virtualbox által létrehozottat pedig a host-only csatolónak. A harmadikat pedig le kell tiltani, mert jobb híján az is az eth0-ba akarna belekapaszkodni, de az ugyebár már foglalt.

Konyhanyelven nekem valami ilyesmi a helyzet, kapok dinamikus ip-t, és látom hálózaton belül a virtuális gépemet, aminek rettenetesen örülök.

Bocs, nem vagyok szakképzett informatikus, remélem érthető azért a dolog. És nyugodtan lőjetek le, ha összevissza hülyeségeket "beszélek".

Attila

Ferenc Attila
természetvédelmi területfelügyelő
Bükki Nemzeti Park Igazgatóság