[Devel] Openstreetmap docker

Gáspár Ákos gasparakos at hnp.hu
Thu Aug 29 20:32:32 CEST 2019

Szia Attila!

A dockernek három különböző helyigénye van. Maga az image amit futtatsz,
a container ami a futtatás során - nem volume-ban - keletkező
állományokat tartalmazza, és a volume-(ok)ban tárolt állományok. Ezek
összessége adja a helyfoglalást. A 'docker system df -v' parancsal ki
tudod íratni a részleteket. Az egyes elemek mérete nagyban függ az adott
alkalmazástól. Az image mérete függ a benne lévő szoftver
komponensektől, persze a futás ideje alatt ez nem változik. A container
mérete leginkább attól függ hogy a futásidőben keletkező állományok
mennyire vannak volume-ba szervezve. Ha pl. egy adatbázis kezelő
állományai nincsennek volume-ban, vagy pl. logokat ide ír, akkor azok a
container méretét növelik. Persze ezt nem szokták, mert a container-ek
túlélnek egy 'docker stop; docker start' ciklust, de egy 'docker up'
során újra keletkeznek. Ezért vannak a volume-ok, amik egy image
frissítés után is megtartják tartalmukat. Ezt tovább bonyolítja még a
'bind volume', ami a host fájlrendszeréből becsatolt állományokat
jelenti, és nem tudom ez megjelenik-e a 'docker system df' kimenetén
(szerintem nem). Alap esetben mindez a /var/lib/docker alatt található,
bind volume-ok kivételével. Egy 'du -s /var/lib/docker' is érdekes lehet.

A port-ot úgy lehet feloldani, hogy a 80-as portot használó webszervert
reverse proxy-nak (is) használod. Ennek is több módja van. Talán a
legátláthatóbb ha SNI-t kihasználva több néven tudod elérni a szervert
és név alapján tudod a kéréseket a megfelelő backend-hez eljuttatni.
Tesztelés céljából egyébként bármelyik portra ki lehet tenni.

Ákos