[Devel] Docker - gitlab.org

Gáspár Ákos gasparakos at hnp.hu
Mon Oct 1 16:42:42 CEST 2018

Sziasztok!

A hétvégén foglalkoztam egy kicsit a docker image-ekkel. Ezek még csak
egy nagy kirakó első elemei, de már felvetődött egy pár kérdés.
Először ami sikerült:

A hub.docker.com-on az én nevem alatt (egyenlőre) megjelent egy félig
előkészített mapserver image, ez itt találhatö:
https://hub.docker.com/r/gaspara/obm-mapserver/ . A Lando-ban is
sikerült ezt felhasználni, így annak a config-ja is egyszerűsödött.
Ehhez felhasználtam egy gitlab.org-os projectet amit itt találtok:
https://gitlab.com/openbiomaps/docker/obm-mapserver . Ennek a
configurálása viszonylag egyszerú volt. A CI/CD rendszerének
köszönhetően az itt commit-olt változtatások automatikusan néhány
percen belül érvényesülhetnek is a hub.docker.com -on megtalálható
image-ben.

Én is most ismerkedem a CI/CD rendszerekkel és eddig hasznosnak tűnik,
a buildelés, tesztelés egy részét automatizálni lehetne. Aki szeretne
erről olvasgatni: https://docs.gitlab.com/ee/ci/ . Ahogy látom az
eddigi fejlesztői infrastruktúra a fő kód kivételével a github-on van.
Mi a véleményetek a gitlab.org-ról? Ismeritek?

Ákos