[OpenBioMaps] OpenBioMaps találkozó Egerben

Bán Miklós banm at vocs.unideb.hu
Thu Aug 11 17:32:17 CEST 2016

Kedves kollégák,

További információkat küldök a tervezett találkozóról.

Szállás:
Az egyetem B épületben foglalt nekünk Erika 10 főnek a vendégszobát:
4800 Ft-os fő/éj. Azaz itt 10 szobánk biztosan lesz!
Ezeken kívül az Almagyardombi kollégiumban is lesz valószínűleg
elérhető szoba és a közelben ott van a  Garten Vendégház:
http://www.gartenvendeghaz.hu/. Ha ez nem lenne elég még keresünk
közeli helyeket!

Helyszín:
Eszterházy Károly Egyetem Kari Tárgyaló, vagy  az egyik
szemináriumi terem.
EKE C épület, Leányka út 4.

Megközelítés:
http://uni-eszterhazy.hu/hu/ttk/ttk/terkep-1413
Esetleg az autós közlekedők megoszthatják az utazási terveiket, hogy
segítsünk egymásnak!

Étkezés:
A visszajelzések alapján próbálunk összehozni ebéd foglalásokat is,
hogy ne kellejen rögtönözni.

A programok főbb időzítései:
Első nap
 - OBM bevezető
 - felhasználói kurzus (valós gyakorlat)
   - webes felület,
   - mobil alkalmazás
   - egyéb alkalmazások
 - tematikus beszélgetések
   - lásd lejjebb...

Második nap
 - konzorciumi találkozó
   - pályázatok, együttműködési lehetőségek
 - fejlesztői beszélgetések
   - webes alkalmazás
   - mobil alkalmazás
   - openbiomaps hálózat
   - openbiomaps gekko hálózat
 - gyakorlat ismétlések: hogy is volt az... kérdésekre
   válaszok

A felhasználó kurzus során az OpenBioMaps 2.0 kiadást fogjuk használni
ami a mai naptól fogva publikusan elérhető egy virtualbox image-ként
OBM gekko fedő néven. Az OBM 2.0-t már élesben teszteljük Frankfurtban
és mától a gekko kiadásban is de a jövőhét során az openbiomaps.org-on
futó verziót is le fogom cserélni erre.
Ha augusztus 23-ig valakinek van kedve kipróbálni otthon, várom a
visszajelzéseket!
Itt elérhető:
http://openbiomaps.org/downloads/virtual-image/

Az egri fejlesztő csapatnak köszönhetően elkészült az OpenBioMaps
Android mobilos alkalmazás 2. kiadása. Ez szintén elő fog kerülni a
kurzus során. Akinek van kedve addig is kipróbálni, innen letöltheti:
http://openbiomaps.org/downloads/mobil-app/

(Az alkalmazás forrása itt érhető el:
https://github.com/OpenBioMaps/android-app )

A tematikus beszélgetések téma tervei:
 - adatbázis kapcsolatok más adatbázisokkal
 - doi és könyvtári kapcsolódások
 - adat hozzáférésesek
 - nyílt adatgyűjtő projektek
 - nálunk milyen adatbázis kezelési nyűgök/sikerek vannak
 - egyéb...?

A tematikus beszélgetések indításához várunk még jelentkezőket 5-10
perc felvezető előadásokkal!

Terjesszétek kérlek a találkozó hirdetését, hátha még lesznek
érdeklődők!

Kérlek jelezzetek vissza, hogy ki jönne!

üdv, Bán Miki

http://zoology.unideb.hu/?m=Miklos_Ban