[Biomaps] nehany felvetes javaslat openbiomaps adatbazis fejlesztesre

Bán Miklós banm at vocs.unideb.hu
Sun Mar 29 03:40:30 CEST 2015

Sziasztok,

1/ Nem tudom milyen adatokról van szó, de ha jó struktúrája van és
egyéb projektekhez nem kapcsolódik nagy mértékben, akkor biztosan
érdemes rá önálló projektet csinálni - az nem baj hogy statikus
adatbázis lesz.

2/ Ugyan nem értek a cönológiai adatbázisokhoz, viszont megkérdezem
Molnár V. Attilát, hátha segít benne. Nem vagyok biztos benne, hogy
össze lehet egyeztetni az OBM adatbázis logikával.

3/ A dülőkataszter adatok szerintem az OBM adatbázisoktól függetlenül
kellene kezelni. Ha lesz OSM réteg, az csak háttér rétegnek
használható, de lekérdezni nem lehet majd vele az OBM projektekből.
A lekérdezésekhez csinálnunk kell egy saját postgis réteget és ez a
réteg meg mint egy szűrő modul bármelyik projekt számára
használható lehet.

4/ Az adatokból megjelent cikkek hivatkozását jó ötlet berakni az OBM
adatbázisokba. A dinpis adatbázisból milyen megjelent cikkek vannak? Ha
megkapom a hivatkozásokat, akkor a valós példákkal kitalálom, hogy lehet
a legkönnyebben összerakni.

5/ A döglött-állat adatbázisba én nem csak az elütött állatokat raknám,
hanem bármilyen vadon élő állatok elhullási adatát. Szerintem ehhez az
adatbázishoz jó lesz a fénykép is mint kiegészítő infó, ill a faj
helyett ami elvileg mindig kötelező minden OBM adatbázisba elég lenne
nagyobb rendszertani kategória. Gyakorlati akadálya nincsen pontatlan
fajnév beírásának. Nekem is van egy kisebb adathalmazom ilyen témában.

Miklós Bán
http://zoology.unideb.hu/?m=Miklos_Ban