[OBM Admin] Hibakód

Bán Miklós banm at vocs.unideb.hu
Fri May 22 04:51:35 CEST 2020

Sziasztok,

Az admin jogokkal *nem* rendelkező felhasználó kap csak hibakódot
"keresd a rendszergazdát.. blabla " üzenettel, mivel ő nem tudja
kijavítani magának a hibát.
Egy admin joggal nem rendelkező felhasználó számára sztem ennél az
üzenetnél sokkal ijesztőbb egy sok soros sql üzenet. Ezen kívül
biztonsági okokból nem akarom kitenni az sql hibákat a felhasználóknak,
mert rosszindulatú hibagyártásnál ez nagy segítség lehet a támadónak.

Az automatikus hiba értelmező röviden tippelget, hogy mi lehet a hiba -
ha talál valami értelmezhetőt. Ezt persze lehet bővíteni, hogy több
hibát ismerjen fel.. Meg kell nézni minden sql hibaüzenetet és regexp
mintákat kell rá illeszteni és minden esetre írni valamit a felhasználónak.

 > Nálunk pl. nemrég egyetlen időbélyeg elgépelés volt a gond (15:27
helyett 15.27) egy több száz vagy több ezer soros feltöltésnél.
 > Én a hibaüzenet alapján gyorsan megtaláltam, de a megfelelő
információ birtokában az adatfeltöltő is javítani tudta volna.

Egy többszáz soros adatfeltöltésnél az SQL hibaüzi is ilyen nagy lesz!

A fenti esetre még nincs írva hibaszöveg...

Az admin jogokkal rendelkező felhasználó is megkapja a hibakódot, de már
klikkelhető link formájában, ami logokhoz viszi és bővebb
hibaértelmezést kap amúgy is a képernyőn.

üdv, Miki