[OBM Admin] terepi adatgyűjtésre alkalmas telefon

Andras Ambrus ambrus.andras at gmail.com
Tue Mar 24 10:55:23 CET 2020

Hali!
B.Sanyi: én ezért húzom a tracklogot folyamatosan, hogy ne engedje elaludni
a GPS-t a gép... eddig bevált, csak a Redmi8-nak (ugyanolyan beállításokat
adtam, mint a BV-nek) használhatatlan a tracklogja, míg a BV-nek sokszor
még az is látszik, ha megkerülök egy fát (ez ankeraria keresgélés közben
teljesen életszerű).
SC: hol vannak már azok a régi szép, hosszú téli esték? ;) (még mindig van
adósságom tavalyi beszámolókból, pedig nem lazsáltam... én már télen nem
akarok többet adatokat bekalapálni, soha többet! :D Ha valaki tett már
föl utólag 1000-2000 fogásból álló jelölés-visszafogásos adatsor
(kettőt-hármat évente), az tudja miről beszélek... bőven elegendő maga a
kiértékelés is!
Az, hogy mennyit kell "nyomkodni a gépet", az csak attól függ, milyen
adatgyűjtő formot készít/használ az ember.
Nekem pl. nagyont tetszett a hóvirág/scilla felmérő, ahová egyetlen adat
kellett csak, a becsült egyedszám/m2, ennél egyszerűbben nem lehet
megoldani valszeg egy komoly, tömeges adatgyűjtést.
Jelölés-visszafogásos vizsgálatra, amióta az első Evolveo készüléket
megkaptam, csak telefont használok, egyik-másik Epicollect verzióval voltak
kompatibilitási gondok, de ilyet már rég nem tapasztalok.  (hm... a régi
Evolveo aksik akár még LED-es fénycsapdához is használhatóak lennének! csak
valami töltőt kéne faragni hozzá. ;) ..)
Nyilván a szórvány adat (legyen az faunisztikai, vagy florisztikai) már a
faj kiválasztással egy komolyabb procedurát jelent, de erre is vannak jó
megoldások.
A jelenleg még épp fejlesztés alatt álló eBMS (=European Butterfly
Monitoring Scheme) 15 perces Timed Count appja méri az időt, rögzíti a
tracklogot (kalkulál hozzá egy kezdetleges terület nagyságot is), auto
complet-el lehet a megfigyelt fajokat berakni, ha már egyet fölvett az
ember belőle, azt listába rakja és onnan csak a példányszámra való
rányúlással kell 1-el növelni a pld-t az újabb megfigyelésnél. 15-20 faj
fölött már persze lehet, görgetni kell, de az még mindig csak egy
mozdulat...
Vannak hibái (bosszantó, hogy az összes találatot egy központi koordinátára
menti és az idő stamp se érhető el), de ez egy európai standard lesz,
érdemes lenne esetleg szakértői szemmel is megnézni...
Üdv:a

József Sulyok <sulyokj70 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2020. márc. 24., K,
11:04):