[OBM Admin] terepi adatgyűjtésre alkalmas telefon

Gábor Takács pokasz at gmail.com
Mon Mar 23 22:06:59 CET 2020

Sziasztok!

Sanyi már nagyon belement a részletekbe.
Idén sok felmérővel, sokféle telefonnal nyomjuk a szórvány adatok gyűjtését
az OBM mobil app-al. A kezdeti feltöltési problémák után egész jól kezd
beállni. Azt nem tudom, hogy az app a pontosság értéket honnan szedi, de
kértük a gyűjtőket, hogy az 5 méter körüli pontosságot várják ki. Ehhez
képest elég nagy a szórás 2-20 m.
Régebbi kb. 4 éves telefonok (valami Samsung és Huawei P8 lite) viszont már
használhatatlanul pontatlanok. Egy vonalon mértünk fel pontokat és
összevissza raktál fel 10-30 méter körül.
Azt megcsináltam a Xiaomi Redmi 8 Pro-val, hogy kimentem geodéziai pontra,
aminek ismert volt a koordinátája (nyitott terep) és mértem 10 pontot
mindenféle beállítás, átlagolás, finomhangolás nélkül. Az összes pont bőven
5 méter alatt volt. Az egy másik kérdés, hogy amikor az erdőben mértem és
tudtam, hogy az út melyik oldalán, közvetlenül az út mellett álltam, akkor
a pontot az út másik oldalára, az erdőbe rakta fel, miközben 5 méter körüli
pontosságot írt. Itt bőven 20 méter felett volt a pontosság/pontatlanság.
Lehet, hogy én hibáztam és akkor nyomtam le a mentés gombot, amikor szar
volt a pontosság.
Ettől függetlenül szórvány adatgyűjtésre gyakorlatilag mindegyik
középkategóriás telefon megfelel. Ha ennél pontosabban kell mérni valamit,
akkor el lehet menni komolyabb technika irányába, de az más nagyságrend és
igazgatóságonként bőven elég 1-2 ilyen készülék.

Üdv

Taki

István Szentirmai <i.szentirmai at gmail.com> ezt írta (időpont: 2020. márc.
23., H, 18:18):