[OBM Admin] Projektek, táblák összekapcsolása

ferenca at bnpi.hu ferenca at bnpi.hu
Fri Nov 8 10:06:39 CET 2019

Sziasztok!

Az új adatbázis összekapcsolásról nem sokat tudok, egyelőre nem is találok
hozzá leírást (bocs, ha elsiklottam felette).

Nálunk jelenleg öt adattábla létezik 3 különböző projektben, amiből egy
egységes, a közös információkat hordozó táblát szeretnénk használni. Pl. egy
odúadatbázisban megjelenő költési adat, egy fészektérképezésnél megjelenő
költési adat és egy ettől függetlenül, megfigyelésként gyűjtött fészkelés is
nagyon fontos egy hatósági engedélykérelem véleményezésénél. Fontos, hogy az
egyes projektek tábláiból nem akarok egy projektet, illetve egy táblát
készíteni, mert nagyon más tartalmat hordoznak. Ugyanakkor a közös tartalom
egységes megjelenítése nagyon meggyorsítaná a mindennapi munkát.

Elkezdtem egy saját verziót, ezzel kapcsolatban van pár kérdésem.

Elkészítettem egy olyan nézetet, amelyikben minden adattáblánkból egyesíti a
az adatokat, így egyben látszik a BNPI, a DHTE, a szalakóta és a  DHTE RTM
táblákból származó információ. Emellett csináltam egy olyan nézetet is, ami
LEFT JOIN-al mellé teszi a fajlista tábla tartalmát (védettség, rendszertan,
stb.).  (A két sql parancs mellékelve.)

Érdemes-e ezzel bajlódni? Most már erősen égető ezeknek a lehetőségeknek az
elérhetővé tétele nálunk. Vagy létezik egyszerűbb megoldás?

PostgreSQL szinten és az OBM szintjén is jó volna kidolgozni, ezért mindkét
mélységben gondolkozom.

1.	Ha érdemes, akkor a következő kérdés, hogy hogyan? Jó lenne webes
felületről is elérni, mert QGIS-ből nagyon lassú a kezelése (a jelenleginél
valószínűleg még több oszlop lesz). Ugyanakkor jó lenne, ha dinamikus
maradna a dolog, ne kelljen kézzel frissíteni állandóan egy táblát. A view
(esetleg materialized view) hozzárendelhető-e projekt(ek)hez? Vagy fix
táblá(k), és trigger(ek) lehet(nek) a jó megoldás(ok)?
2.	A postgresql jogosultságok egy view esetében hogyan működnek? A
forrástáblához is kell hozzáférést adni, vagy elég a view-hoz?
3.	Érdekes kérdés lehet majd az obm jogosultságok beállítása is, ezt
nyilván jól át kell gondolni, de alapvetően az a két jelenlegi projekt, ahol
megjelenne, ott nyilván olvasási/exportálási igény lesz csak. Vagy önálló
projektbe kellene szervezni, ami későbbi, jobban korlátozott felhasználók
hozzáadása esetén egyszerűsítene (pl. külső kutató ne lássa, vagy csak ezt
lássa)?
4.	Jó lenne, ha vissza lehetne nyúlni egy-egy adatsorból az eredeti
adatokhoz (jelenleg szerepel az adat forrása és az obm_id a nézetekben). Ez
megoldható-e?

Minden véleményt, kritikát, ötletet szívesen fogadok. A DINPI-nél hogyan
működik? Tudom, hogy ott is több saját projekt fut egymás mellett.

Köszi:

Attila

Ferenc Attila
természetvédelmi területfelügyelő