[OBM Admin] Gekko

Bán Miklós banm at vocs.unideb.hu
Wed Sep 7 17:03:18 CEST 2016

Szia Attila,

örülök, hogy elkezdted a gekko nyúzását :)

> -          Nem tudok gekkóról meghívót küldeni. Az internetkapcsolat
> működik, legalábbis a bme.hu-t meg tudtam pingelni. Próbáltam egy
> gmail-es, egy microsoftos, egy freemail-es és egy bnpi.hu-s címet is,
> egyikre sem érkezett meg a levél (a spambe sem), azonban az admin
> felületen megjelentek a függő meghívásaim.

A legneccesebb részbe tenyereltél azonnal. Az email küldése azért nem
triviális dolog, mert a fogadó szerverek általában megkövetelnek pár
dolgot a küldő szervertől. Valós ip-cím, valós domain a legfontosabbak,
egyébként 1000x ennyi spamet kapnánk! A gekko alapesetben nem egy
önálló szerver emailezés szempontjából, hanem szüksége van ehy hiteles
levelező szerverre, aki továbbküldi a kimenő leveleit. Ennek a
kezelésére beépítettem egy megoldást. A gekko a gazdagép vagy más
távoli levelező szerverre tudja továbbküldeni a leveleket.
A létrehozott projekt home könyvtárában van egy local_vars.php.inc
konfigurációs állomány, amiben van öt változó amit konfigurálni kell:

define('SMTP_AUTH',true);
define('SMTP_HOST','');
define('SMTP_PORT','');
define('SMTP_USERNAME','');
define('SMTP_PASSWORD','');

legegyszerűbb, ha van egy email kliensed amikbe ezek a dolgok be
vannak írva és csak átírod ide és akkor működik. Bonyolultabb esetben
jobban bele kell mászni a gekko debian postfix konfigurálásába. Ha
valakinek van erre jobb ötlete, hogy lehet ezt könnyebben
konfigurálhatóra megoldani nyitott vagyok rá!

Ha nem megy, küldjél kicsillagozott jelszóval példát és segítek
összerakni.

Viszont ha a gekko valahol bekerül egy szerverterembe ahol van helyi
informatikus, ott sima ügy a levelezés beállítása!

> -          Adatbázis létrehozásánál a PostgreSQL felhasználónév, ha
> hosszú, nem látszik rendesen, ezért egy figyelmetlenebb felhasználó
> esetleg nem menti el rendesen.
>
> -          A webes admin felületen a linkeket, vagy a linkek
> generálását teljes mértékben át kell nézni, rengeteg minden nem
> működik. Igyekszem minél több ilyet leírni:

Egyetlen dolog lehet ezek mögött, mégpedig, hogy az ajax hívás
feloldása a htaccess fájlodban nem jó. Ezen mókoltam még a legvégén is,
biztos az utolsó verziót töltötted le? Milyen verziószám szerepel a
virtual image "comment" mezőjében? Grafikus képernyő töltődik be a
gekkon?

Arról van szó, hogy projekt létrehozásakor a program dinamikusan
összerak pár statikus fájlt, pl. local_vars.php.inc és a 3 .htaccess
fájl. Ez utóbbiak közül a projekt home könyvtárában van egy:

/var/www/html/biomaps/projects/template/.htaccess

amiben vannak "rewrite" szabályok:

RewriteRule
(ajax)$ /biomaps/projects/template/includes/afuncs.php?%{QUERY_STRING}
[NC,L]

A projekt nevétől (domain) függően ezekben a sorokban az elérési út
összerakása elég bonyolult lehet és ha nem jó akkor nem működik a
rendszer! Ezt kéne leellenőrizned, ha nem így néz ki mint a fenti
példában, akkor át kell írni!
((Kérlek nézd meg a verziót, mert úgy gondoltam, hogy a legutolsó v1.1
kiadásban  már kijavítottam - teszteltem is))

Ha grafikus verziót futtatsz, akkor bejelentkezés után jobb klikk az
asztalon, Applications->TerminalEmulators->xterm

su
jelszó: gekko
nedit /var/www/html/biomaps/projects/AZ-ADATBÁZISOD-NEVE/.htaccess

ha nem grafikus verzió, akkor biztosan nem jó az ajax útvonal
összerakás a .htaccess fájlban. Akkor pl használhatod a nano nevő
szerkesztő programot a javításra.

> Az adatbázis létrehozásakor a végén a térképre vonatkozóan be lehetett
> állítani a térképi nézet alapértelmezett nagyítási szintjét. Lehet-e
> ezen valahol módosítani?

local_vars.php.inc ahol az SMTP beállítások vannak

define('MAPCENTER_X','19.22221');
define('MAPCENTER_Y','47.30086');
define('ZOOM','7');

Üdv, Miki