[OBM Admin] Gekko install és biztonság

Bán Miklós banm at vocs.unideb.hu
Sat Aug 27 11:50:22 CEST 2016

Szia Attila,

átfutottam egyelőre, holnap talán lesz időm, hogy alaposan átnézem.
Szuper kézikönyvnek tűnik, nagyon jó hogy foglalkozol vele!

Biztonság:

Nyilván veszélyes ha valaki így hagyja a jelszavakat, de kell kezdeti
jelszó.
Írni kell majd a kapcsolódó wiki lapon erről, hogyan lehet saját
jelszavakat beállítani és miket kell megváltoztatni, hogy biztonságos
legyen a rendszer.

+1 dolog (hálózat)

azért is voltak részben hálózati problémák Egerben a tesztben, mert a
wifi hálózat nem volt beállítva a virtualboxban bridgedelt interfésznek.
Most beállítottam az eth2 interface-t a wlan0-ra így ha kábelen, ha
wifin csatlakozik a gazda gép akkor is kap a gekko dhcp-n saját címet
és kilát a netre (pl. tud google alaptérképet leszedni). Azaz 3
hálózati csatolónk van: eth0, eth1, eth2. Az eth0 bridge az gazda gép
kábeles netére és dhcp-n kísérel meg ip címet szerezni magának. Az eth1
a vboxnet host-only-network amin keresztül a gazdagép osztja a fix
címet a gekkonak (192.168.56.101), az eth2 pedig bridge a gazdagép wifi
csatolójára.

Még dolgozom az image javításokon, de már sok mindent apróságot
kijavítottam.

üdv, Miki

http://zoology.unideb.hu/?m=Miklos_Ban