[Devel] edit record

Bán Miklós banm at vocs.unideb.hu
Sun Dec 15 13:55:08 CET 2019

Sziasztok,

betettem a master-be az új rekord-editáló funkciót. A projekt gazdák
továbbra is elérik az adatlapon ez eddigi egyszerű szerkesztési
funkciót, de a többi felhasználó már csak az új funkcióval tud
szerkeszteni.

Ennek az újításnak az a lényege, hogy egy űrlapon lehet szerkeszteni az
adatokat. Erre kell egy "null" űrlap (nullform) ami automatikusan
létrejön, de érdemes a listák miatt pontosítani rajta.

Azt hittem, hogy egy kisebb módosítás lesz, de lett belőle két hét munka
kb. Kérlek teszteljétek, mert most már látni sem bírom ezt a kódot és
egy csomó mást kell csináljak. Alapvetően működik, mert egy hete már
csak tesztelek és javítok, de biztos lehet még találni körülötte kisebb
hibákat. Egyébként rengeteg eddigi hiányosságot és hibát javítottam ami
most került elő.

Egyelőre én csak a teszt adatbázisokba töltöm fel (DINPI és
OpenBioMaps.org szervereken).

Csatolva egy képernyőkép az egysoros adat szerkesztő felületről. Ebből
talán nem látszik annyira, de tulajdonképpen az eddigi táblázatos
feltöltésből egy sor ami függőlegesre van fordítva, kicsit hasonlóan
dizájnolva, mint a google-form lapok.

Ez az egysoros űrlap típus majd a továbbiakban használható lesz önálló
űrlap típusként is.

A következő ehhez kapcsolódó opcionálisan használható újítás az lesz,
hogy a rekordok módosítása először egy git-hez hasonló merge-request-be
fog menni, amit valakinek jóvá kell hagyni és csak akkor módosul egy
rekord. Ez a funkció például olyan külső adatgyűjtőknél lehet hasznos,
ahol szeretnénk látni/jóváhagyni a módosításokat.

üdv, Miki

--
Miklós Bán, PhD
MTA-DE Behavioural Ecology Research Group

OpenBioMaps
https://openbiomaps.org