[Devel] [OpenBioMaps/android-app] v0.5.6

Bán Miklós banm at vocs.unideb.hu
Tue Apr 10 05:00:13 CEST 2018

Csaba Szugyiczki <szugyiczkicsaba at gmail.com> wrote:

> Sziasztok,
>
> Egyszerre reagalnek a ket elozo levelre.
>
> Eloszor is, a valasz alapjan az adat sikeresen fel lett toltve. Miki,
> ennek utana tudsz nezni, hogy miert nem jelenik meg az adatbazisban?

erre privátban ment a  válasz (az adatok megvannak).

> 1, Jelenleg minden datum, ido vagy datum es ido tipusu mezo a form
> megnyitasanak datumaval lesz kitoltve. Ehhez kepest a mentes gomb
> megnyomasanak idejet kellene menteni?

Szerintem jó így, A dátum-idő kezelésének vannak még mély bugyrai,
különösen a listás gyűjtések esetében, ahol több adatot kell tudni
összekötni egy nyitó és záró időponttal, de ez már nem ide tartozik

> 3. terepen sokszor nem akarok bajlódni a teljes fajnév begépelésével.
> Mielőtt az adatbázisba kerülnek az adatok van-e lehetőség
> hibajavításra, az adattábla kiegészítésére?

AZ első app verzió nem a formra csatlakozott hanem egy fájlt hozott
létre a szerveren, amit a következő alkalommal mint fájl feltöltést
lehetett befejezni. Ezt később kiszedtük, azt hittem béna dolog volt,
de most már látom, hogy valójában egy nagyon hasznos dolog és kell is.
Emiatt úgy gondolom, hogy az egyes űralpoknál, vagy valahol egyénileg
magadhatónak kell lennie, hogy az adatokat azonnal be akarom küldeni,
vagy még revideálni akarom később. Ez utóbbi esetben úgy fogom látni
a mobilos feltöltésem a weben, mint a megszakított/mentett
feltöltéseket és be tudom fejezni.

> 4. sokszor hasznos lenne, ha már egyszer begépeltem a fajnevet akkor a
> következő fa is ugyan az legyen. Ezt be lehet állítani?

Igen, vannak az elvi api control paraméterek, amik közül az egyik a
"ragadós érték" ami azt jelenti, hogy a beírt mező érték mindaddig
megmarad, míg újat nem írunk helyette. Ez már az új app
feladat listájában benne van.

> Mivel uton van egy masik csapattol is egy uj verzio, igy nem szannek
> most sok idot a fejlesztesre, az 1-es es 2-es viszonylag egyszerunek
> tunik azokat a napokban lehet bele tudom tenni. A 3-as 4-es viszont
> kemenyebb dio, foleg a 3-asra nem keszultunk eddig sehogy.

A 3-as pontot szerintem nem mobil oldalon kell megoldani. Talán azon
lesz érdemes elgondolkodni, hogy a mobil appban legyen az az opció,
hogy megmondjam, hogy mentse el a feltöltést és majd a szerveren
fejezem be.

üdv, Miki