[Devel] modulok

Bán Miklós banm at vocs.unideb.hu
Tue Jun 20 13:35:58 CEST 2017

Sziasztok,

a modulok már rég óta egy mumus, mert nehézkes saját modulokat
készíteni a default-ok alapján és nehéz paraméterezni, nehezen
követhető, stb..

Most elgondolkodva egy újabb kissé összetettebb modul kapcsán rájöttem,
hogyan tudom sokkal egyszerűbbre átszervezni a modulokat.

- A modulok önálló fájlokba mennek

- Minden modul fájl egy osztály lesz, pl:

//module functions class
class mf {
    // print a html div,
    // called in interface.php - mainpage
    function print_box () {
      print '<div></div>'
    }

    // modify query arguments
    // called in query_builder.php - influencing text results of queries
    function join_tables($arg) {
        return "LEFT JOIN $arg ..."
    }
}

amit a modul beépülésének a helyén hívunk meg.
Az osztályban tetszőleges függvényeket lehet definiálni. A lényeg, hogy
a default_modulban lévő függvény is létezzen, mert azt fogja a főkód
meghívni. Egy modult néha több helyen is megívunk, a függvények feletti
megjegyzésbe ezeket beírom, hogy mi honnan van meghívva.

Nemsokára feltöltöm az újított verziót.

A meglévő modul kódok változás nélkül mennek át a fájlokba, ill. az
osztályba.

http://zoology.unideb.hu/?m=Miklos_Ban