[Devel] Kérdések

Bán Miklós banm at vocs.unideb.hu
Sun Nov 6 11:04:00 CET 2016

On Thu, 3 Nov 2016 22:51:08 +0200
Robi <veresrobi18 at gmail.com> wrote:

> Szia Miki,
>
> Amint megígértem, kérdésekkel, kérésekkel foglak elárasztani :)
>
> 1. Kérlek, válaszolsz a kérdésre amit az OBM admin levelező listán
> tettem fel (kérlek ne hadj ki semmi apróságot) ?

megírtam, kissé hosszabb szöveg még át kell nézzem, hogy érthető -e
aztán küldöm

> 2. Hozd létre azt a filet, amibe én majd az általam megírt modulokat
> kel bemásolgassam.

Melyik szerveren? Gondolom az openbiomaps.org szerverre gondolsz nem a
gekko példányodra.
/var/www/projects/sciaroidea/modules/ könyvtárban kell lennie
a module függvény php fájloknak azonos néven, mint amelyik default
module helyére fog menni. A függvényeid neve lehet más mint az eredeti
függvény név.
Odamásoltam a milvustól két modul fájlt: mainpage.php
results_builder.php. Ki tudod őket exportálni. Ill. csak a
mainpage.php-t mert azt rendeltem csak össze a box_filter funkciónál ha
megnézed (a modul lapon a 3. oszlopban a privát functionnál
szerepel egy helyettesítő függvény név!).

Ugyanígy működik a gekko-ban is.

A visszamásoláshoz készítek neked egy ssh hozzáférést a szerverhez
majd, addig is küld el nekem és legalább átnézem a kódot mielőtt
beteszem a helyére.

A gekkon csak másold be
a /var/www/html/biomaps/projects/YOUR_DB/modules/ könyvtárba.

/var/log/apache2/error.log
/var/log/syslog

fájlok olvasását javaslom a hibák feltárásához!

> 3. Azt mondtad hogy én le tudom "másolni" az OBM jelenlegi állapotát,
> hogy a jelenlegi állításokkal tudjak játszadozni, de lokálisan, az én
> gépemen. Ezt hogy tudnám megtenni?

A gekko a jelenlegi állapot másolata. Mire gondolsz, nem teljesen
világos...

> 4. El tudnád magyarázni, hogy kel használni a fajlistás opciókat az
> OBM
> - en (hogy és milyen formátumba lehet feltölteni, hogy lehet az
> adatokat a fajlistával összekötni)?

A faj kereső modul úgy működik, hogy egy külön táblából szedi a
fajneveket, hogy gyorsan tudjon működni. Erre azért van szükség, hogy
pl. 1millió rekordot ne kelljen végigfutni a fajnév keresésekkor. Ez
persze még menne az SQL-nek, de én nem sima keresést csinálok, hanem
hasonlósági keresést, amiben többszörös sorbarendezések vannak. No, ez
már sok lenne többszázezer vagy milliós rekordszám esetén. Emiatt van
egy tábla a _taxon minden projekthet, ami két trigger függvénnyel
automatikusan építi magát, az egyik INSERT/UPDATE esetén beszúr egy új
uniq elemet a fajlistába, a másik a fajlista UPDATE esetén visszaírja a
változásokat az eredeti adattáblába. Ezt nem muszáj használni!!! néhány
10 fajnévnél nincs sok értelme.

Aztán lehet olyat is csinálni ebből a fajlistából (vagy külön
fajnév táblából), hogy a feltöltésnél a formba beállítjuk
autocomplete képzésre a faj név oszlopot (pl. sciorodea_taxon.word).
Szintén rövid fajnév listánál érdemes egy kész listát megadni inkább
-> lista típus és vesszővel felsorolni a neveket.

> 5. Mutattad hogy van az az opciód, hogy a fajokkal kapcsolatos
> adatokért, a rendszer kinyúl pl a Catalogue of life - hoz. Hogy
> tudnám megoldani, hogy nekem a lekérdezést a fajokkal kapcsolatosan
> erre a weboldalra (http://ccw.naturalis.nl/) küldje és innen kapjon
> infókat (ha meg lehet e egyáltalán oldani)?

A CoL-nak van api felülete. Ha ennek az oldalnak van akkor ki tudunk
nyúlni oda. Elsőre nem úgy tűnik, de biztos meg lehet tőlük kérdezni,
hogy van-e valami?

Ilyen esetben a lényeg, hogy egy url-t rakok össze és küldök el.

CoL leírás itt:
pl: http://webservice.catalogueoflife.org/col/webservice

CoL példa:
http://www.catalogueoflife.org/col/webservice?name=Platalea+leucorodia

A visszaadott xml-t dolgozom fel és írom ki ami nekünk kell.

> 6. A fajokkal kapcsolatos képeket, hova lehet majd feltölteni?
Saját fotók az egyes adatsorokhoz vagy határozást segítő képek a
fajokhoz amik nem tartoznak konkrétan semelyik adatsorhoz?

üdv, Miki

--
Miklós Bán, PhD
MTA-DE "Lendület" Behavioural Ecology Research Group