[Devel] mobil fejlesztés

szugyi szugyiczkicsaba at gmail.com
Fri Aug 26 12:10:22 CEST 2016

Sziasztok,

Megnéztem kicsit jobban az OpenDataKit-et. A forráskódok megtalálhatók
github-on, így azokat saját igényeink szerint testre tudnánk szabni, sőt
a 2.0-ás fejlesztés az irányba halad, hogy a formok HTML-CSS-Javascript
formátumban kerülnek a kliensre, mint amit mi is meghatároztunk
irányként, viszont az alkalamzás natív Androidos appként van még mindig
megírva, így más platformokon ODK alapon továbbra sem tudnánk ezt
könnyen felhasználni. Több infó erről itt:
https://opendatakit.org/use/2_0_tools/active-distribution/

Ez alapján az a véleményem, hogy ha mindenképp cross-platform (Android,
iOS, Windows Phone, stb készülékeken működni képes) alkalmazás
fejlesztése a cél, akkor az ODK-ra építés nem járható, vagy csak nehezen
járható út, de érdemes lehet futni a téma körül még pár kört, és
megnézni van-e hasonló kezdeményezés, ODK cross-platform appban való
használatára.

A *második feladat* gördülékenyebb haladása érdekében létrehoztam egy
google doksit, amiben lehet tovább gyűjteni a funkció igényeket. A doksi
a link alapján publikusan elérhető, és olvasható. A szerkesztés
meghíváshoz kötött, az ezen a listán lévő címekre küldtem meghívót. Ez a
doksi lesz a kiindulási alapja a *harmadik feladatként* meghatározott
specifikációnak. Gyakorlatilag annak az első fejezetének tekinthető,
mint követelmények specifikálása, ami alapján meghatározhatjuk, hogy
hogyan valósítjuk meg a mobil klienst ami ezeket a követelményeket
kielégíti. Ugyanide nyugodtan lehet gyűjteni az *első feladat*
alkalmazás listáját is.
https://docs.google.com/document/d/1avUm2KqwvJilL6WFK4qgbQwtN695juyhsFxDzoLO1z4/edit?usp=sharing

Üdv,
Csaba