[OBM Admin] Citizen Science építő workshop - program részletek

Bán Miklós banm at vocs.unideb.hu
Mon Oct 11 15:23:51 CEST 2021

Kedves Kollégák,

A workshop fő munkanapján azaz csütörtökön (október 21) reggel 9-kor
két, nagyobb nemzetközi projektekben tapasztalatot szerzett kolléga
előadásának meghallgatásával kezdünk. Az előadások online lesznek amit a
workshopon közvetítünk és további érdeklődők számára pedig online
csatlakozásra lehetőségét biztosítjuk.

A két előadónk:

*Sven Schade* works at the Digital Economy Unit of the European
Commission's in-house
scientific and knowledge management service, the Joint Research Centre
(JRC). Here, he
leads the research on digital transformation and the modernisation of
the public sector
for recovery. Sven has co-authored more than 100 publications in the
fields of geospatial
semantics, citizen science, and next-generation knowledge infrastructures.

Title of his presentation: Experiences with mobile apps, including the
challenges of diversity, data management, etc.

*Attila Szantner* is a citizen science and game enthusiast, who feels
very lucky that he
could combine these two passions with Massively Multiplayer Online
Science. He is based
in Switzerland, in the beautiful small village of Gryon, where, with
Bernard Revaz, MMOS
was founded. He previously worked in IT in Hungary for almost two
decades, and was co-
founder of iWiW in 2002, which, at its height, was the biggest social
networking site in
Hungary with almost 5 million users.

Title of his presentation: Online science discovery games (SDGs)

Supplementary videos and readings:

_https://www.bbc.com/news/av/technology-54750594
<https://www.bbc.com/news/av/technology-54750594>_

_https://www.youtube.com/watch?v=L_mH6Ak_Ny0
<https://www.youtube.com/watch?v=L_mH6Ak_Ny0>_

_https://www.youtube.com/watch?v=zoWIOEm4EAw
<https://www.youtube.com/watch?v=zoWIOEm4EAw>_

_https://www.nature.com/articles/s41587-020-0694-x
<https://www.nature.com/articles/s41587-020-0694-x>_

A workshopra van még hely! Még lehet regisztrálni!

3 5fős csoportot szeretnénk összeállítani amely csoportok párhuzamosan
fognak dolgozni a kiválasztott CS projekt megvalósításának egy-egy
részén, amelyet a végén egybegyúrunk.

A csoportok munkáit mentorok fogják segíteni, akik azon a területen már
tapasztaltak.

A három csoport/terület:

     - technikai háttér (*Bán Miklós* (OpenBioMaps), ***Mihalik **Béla*
(IDEAS Science) )

     - természetvédelmi/tudományos hasznosíthatóság (*Bán Miklós*
(OpenBioMaps), *Bela Györgyi* (IDEAS Science))

     - kommunikáció ( *Váczi Olivér* (Vadonleső), *Matyáš Adam*
(Geckord), *Brinner Zoltán* (https://www.kopoapp.hu/))

Üdvözlettel a szervezők:

Bán Miklós és Bela Györgyi