[OBM Admin] FairPhone

Gáborik Ákos Gaborik at ddnp.hu
Fri May 29 16:45:30 CEST 2020

Nos, a természetvédelmi adatgyűjtés célú felhasználás kapcsán az első fontos visszajezés egyből lehetne az IP67 vagy 68 megfelelés. :(

Üdvözlettel:

Gáborik Ákos
zoológiai referens
Duna-Dráva Nemzeti Park Igazgatóság

Feladó: Administrator <administrator-bounces at lists.openbiomaps.org>, meghatalmazó: Bán Miklós <banm at vocs.unideb.hu>
Elküldve: 2020. május 29. 16:28
Címzett: obmadmin
Tárgy: [OBM Admin] FairPhone

Sziasztok,

felvettem a kapcsolatot a FairPhone nevű telefon gyártó céggel, akik azt
hiszem a világon egyedül álló módon környezettudatosan próbálnak
telefont csinálni.

Androidos telefon, szétszedhető, szinte minden darabja külön cserélhető.
Ez a szerviz és újrahasznosítás miatt érdekes és környezettudatos
tulajdonság.

Szerintem fontos kérdés, hogy a természetvédelemben ne használjunk olyan
eszközöket aminek az előállítása a világ más részén jelentős
természetvédelmi károkozással jár.

Az, hogy az OpenBioMaps egyre jelentősebben hat a mobiltelefon
felhasználásra is ezen keresztül telefonok vásárlását is befolyásolja
elég sok gondolkodást/lelkiismeret furadalást okoz nekem.

Azaz elképzelésem, hogy olyan eszközöket kellene használni, amelyek
környezeti terhelése a legkisebb. Ezért felvettem a kapcsolatot ezzel a
céggel, hogy adjanak nekünk ilyen telefonokat. Egyelőre ott tartunk,
hogy küldtek két teszt készüléket, amit vissza kell majd küldeni nekik,
de egyrészt ki tudjuk próbálni, hogy milyen, másrészt talán
visszahathatunk a telefonok további fejlesztésére is az igényeinkkel.
Lehet hogy kicsit naívnak tűnik, de amit nem próbálunk meg abból biztos
nem lesz semmi :D

Egyrészt szeretném elérni, hogy kedvező áron tudjunk ilyen telefonokat
vásárolni, másrészt pedig, azt elérni, hogy a természetvédelemben a
telefonok beszerzéseknél vegyék figyelembe a telefonok ökológiai
lábnyomát is.

Most érkezett postán két készülék hozzám, ha valaki szeretné tesztelni
az egyiket továbbküldöm neki. Anyagi felelősséget kell érte vállalni.
Sajna nem vízhatlan.

Ilyen:

https://www.fairphone.com/en/

üdv, Miki

--
Miklós Bán, PhD
MTA-DE Behavioural Ecology Research Group

OpenBioMaps
https://openbiomaps.org