[OBM Admin] automatikus magyar vagy tudományos nevek

Bán Miklós banm at vocs.unideb.hu
Wed Mar 13 07:43:23 CET 2019

On 3/12/19 10:02 PM, Gáborik Ákos wrote:
> Szia!
>
> Lehet, hogy kb. december eleje óta nem fut le a ddnpi-n a taxon
> kitöltő trigger latin -> magyar irányba?
>
> Ákos

Szia Ákos,

Olyan triggert én nem is látok, hanem csak olyat, hogy magyar->latin.
Viszont egy csomó olyan latin nevetek van ami nincs benne a vedett_fajok
táblában, úgyhogy nem is tudna automatikusan kitöltődni.

Továbbra is az a véleményem, hogy ha két oszlopban tárolod a neveket:
"faj", "magyar", akkor nem szabad oda-vissza mindkettőt automatikusan
kitölteni, mert bármilyen hiba esetén nem tudod, hogy mi a terepről
bejött eredeti adat és mi az ami származtatott.

Ehelyett 3 mező jobban követhető: "faj" (latin vagy magyar),
"tudomanyos", "magyar". A faj név oszlopot töltenétek ki
adatfelvitelkor, a másik két oszlopot pedig a rendszer automatikusan
próbálja kitölteni. Így egyértelmű, hogy mi a származtatott és mi az
eredeti adat. Ennek annyi hátránya van, hogyha nem ismeri a háttér
táblátok a bevitt eredeti faj nevet, akkor mindkettő (magyar,
tudomanyos) üresen marad. Ezeket pedig rendszeresen át kell nézni, mert
különben nem lesz fajnév alapján jól kereshető az adatbázisod. Kérdés,
hogy mikor akarsz dolgozni a faj nevekkel, felvitel előtt vagy után?
Valamikor muszáj.

Bedobom ezt témát az admin listára, hátha valakinek van valami
használható ötlete.... pl. Ferenc Attilával is beszélgettünk ilyesmikről
és az ÖNPI adatbázisnál is...