[OBM Admin] Biológiai adatbázisok és adattárolás II. utószó és előretekintés

Bán Miklós banm at vocs.unideb.hu
Tue Nov 13 23:20:20 CET 2018

Kedves kollégák!

Úgy érzem egy, hogy egy nagyon sikeres workshopot sikerült
összehoznunk! Ez úton szeretném mindenki részvételét és hozzájárulását
megköszönni! Külön köszönetet szeretnék mondani a Fertő-Hanság Nemzeti
Park dolgozóinak a programot lehetővé tévő kiváló háttérmunkájukért és
szeretném megköszönni az előadóknak, hogy elfogadták a meghívásokat.
Úgy érzem sikerült a tervezett tematikát követnünk és hasznos példákat
tudtunk egymásnak mutatni és jó ötleteket is tudtunk gyűjteni.

Nagyon örülök neki, hogy a leépítések miatti feszült hangulat
nem űlt rá workshopunkra és sikerült a jövő feladataira
koncentráltunk. Azt hiszem, sok jó ismeretség és együttműködés vette
ebben a pár napban a kezdetét.

Ennek a workshopnak nem titkolt főszereplője az OpenBioMaps projekt
volt, mégpedig azért mert már két éve folyton visszatérő téma volt,
hogy szervezzünk egy OpenBioMaps-os találkozót. Úgy gondolom (habár
nagyon elfogult vagyok a témával kapcsolatban), hogy ennek most már
tényleg ideje volt és érdemes volt ennyit beszélni róla, de úgy
látom, hogy különösen fontos, hogy az OBM-en túl is foglalkoztunk a
biológiai adatok kezelésének különböző szintjeivel. Ennek jegyében a
legközelebbi Biológiai adatbázisok workshopot már el is kezdtük
tervezni, ahol remélem, majd már nemzetközi szinten fogunk beszélgetni
a biodiverzitási - természetvédelmi és kutatási adatok gyűjtéséről,
tárolásáról és megosztásáról.

A kurzusuk kapcsán is születtek tervek (köszönet a visszajelzésekért!).
A projekt admin kurzust kissé átalakított formában újra megtartom
a DINPI-nél valamikor a közeljövőben. Ezt megszervezzük a DINPI-s
kollégákkal és küldünk róla értesítést, lehet majd rá jelentkezni.
Ezen kívül Gáborik Ákossal beszéltem meg egy Debreceni projekt-admin
gyakorló napot november 21-re. Ezen a napon egyéni munka lesz saját
szgépekkel saját projekteken! A hely ami rendelkezésre áll igen kicsi,
úgyhogy max 3-4 további jelentkezőnek tudok helyet biztosítani.

Még egy kis OBM. Szombat reggel számolgattam magamban, hogy
vajon mennyi ember mennyi munkája is van az OpenBioMaps projekt mögött
és arra jutottam, hogy legalább 30 ember 15 ezer munkaórája. Valószínű,
hogy ezt még alul is becsültem. Szóval ez tényleg egy közösségi építésű
projekt és tényleg számít minden visszajelzés, minden ötlet, gondolat!
Csak így tovább! Aki például még emlékszik "ezt írja fel valaki, jó
ötlet" felkiáltásokra a workshopról, mármint, hogy mik voltak a jó
ötletek, legyen szíves küldje el. Néhányra szerencsére emlékszem és a
mobil appos beszélgetéskor pedig jegyzeteltem, de kurzuson sajnos nem
tudtam.

CodeCamp: jól haladtunk a workshop keretében meghirdetett II. OBM
CodeCampen a kitűzött célok megvalósításában. Az első
nyilvánosan meghirdetett ilyen CodeCamp most szeptemberben volt és azon
is négyen vettünk részt (Gáspár Ákos, Ferenc Attila, Bóné Gábor és én)
mint most. Úgy tűnik, hogy ez egy hatékony formája a komplex problémák
megoldásának és a közös tanulásnak is. Emiatt máris tervezzük a
következő CodeCamp-et ami valamikor februárban lesz (Erdélyben) és Gábor
szervezi.

A pénteki előadások és kivonatok itt megtalálhatóak lesznek, ahogy
megkapom az előadóktól:

http://zoology.unideb.hu/meetings/BiolAdat-II/eloadasok.php

Üdvözlettel

    Bán Miklós